Tiszteletreméltó Dr. Yuzana Nyani
1991 óta, 20 éves korom óta vagyok női szerzetese a burmai théraváda buddhista rendnek. 2015-ben a buddhista tanulmányok doktora lettem, tanulmányait burmai és indiai buddhista egyetemeken végeztem, fő kutatási területem az Abhidhamma, mely a legősibb théraváda buddhista dokumentum, a Buddha tanításainak gyűjteménye.
2000 óta tanítok, jelenleg is több buddhista egyetemnek vagyok az oktatója Burmában, de tartottam már Abhidhamma kurzust Szingapúrban, Malajziában, Németországban és Hollandiában is. Közösségi oldalamon 8000-nél is többen kapcsolódnak hozzám, gyakran teszek fel az oldalamra tanításokat és zoom órákat is rendszeresen tartok nagyobb közönség előtt.


Tiszteletreméltó Dr. Paññābhoga Herngseng
Théraváda szerzetesként és a buddhista tanok doktoraként élek és dolgozok Burmában. Többek között a Shan State Buddhist University oktatója és tisztségviselője vagyok. Az ősi buddhista tanok (Abhidhamma, Tripitaka) értelmezésével és ismertetésével kapcsolatos kurzusokat tartok. Megtiszteltetés, hogy Tiszteletreméltó Dr. Yuzana Nyani nővérrel tarthatok közös kurzust a budapesti Therakadémián.
Márkus Tamás
Villamos üzemmérnöknek tanultam, majd a mikroprocesszorok programozásának világában merültem el. Közben imádtam a zenét, 2-300 dalt tudtam fejből gitározni. Vonzott a film, sikerült a Filmgyárba bekerülnöm, ahol 42 évet dolgoztam előbb stúdió mérnökként majd hangmérnökként. 20-nál több magyar filmben és 400-nál több szinkronizált filmben dolgoztam.
A pszichológiával 40 éves korom után, magánéleti bukdácsolásaim során találkoztam. A tanultakat iskolapadban rendszerezve integrál tanácsadó, majd pszichodráma asszisztensi végzettséget szereztem. Több mint ezer óra önismerettel próbáltam közelebb kerülni valódi önmagamhoz, ez az utazás még ma is tart.


Havasi Katalin
2003 óta tartok készségfejlesztő-, önismereti és vezetői tréningeket mind a vállalati-, mind a civil szféra számára. Vezetői tapasztalataimat szívesen osztom meg egyéni coaching foglalkozások keretében az arra nyitott KKV és nagyvállalati vezetőkkel.
Professzionális segítői munkámat 2009-ben kezdtem Tradicionális Reiki tanárként. Néhány év metafizikai és természetgyógyászati képzés után a kanadai hátterű Magyar Hipnózis Akadémián szereztem meg az elérhető legmagasabb képesítést. 2014 óta hipnózis oktatóként igyekszem minél több emberhez eljuttatni ezt a fantasztikus módszert, és az önhipnózisban rejlő lehetőségeket. A Magyar Hipnózis Akadémia utódintézményében (2017 óta International Hypnosis and Hypnotherapy Academy) oktatóként is tevékenykedem.
Az egyéni foglalkozások mellé sokáig kerestem azt a csoportban is használható eszközt, ami nem csak élményalapú, de segít feltárni a tudatalatt meghúzódó összefüggéseket, ezt a Szomatodrámában találtam meg. A Dr. Buda László által megalkotott módszer különleges módon segít megérteni az érzelmi folyamatokat, a problémák hátterét.
Dr. Király Gábor
Szociológusként végeztem, pályám nagy részében oktatóként és tudományos kutatóként dolgoztam. Különösen az a kérdés foglalkoztat, hogy mi vezet olyan mély tanulási élményekhez, amelyek képesek átformálni emberek életét, valamint hogyan lehet létrehozni azokat a kapcsolati, szervezeti feltételeket, amelyek ezt a típusú tanulást támogatják. Ennek megfelelően elsősorban részvételi és facilitatív folyamatokkal dolgoztam, az utóbbi években kifejezetten az akciótanulás módszertanával.
A gyakorlást a japán zen vonalán kezdtem el a Mokusho Zen Sanghában Yvon „Myoken” Bec vezetésével. Több év kihagyás után, az utóbbi években a One Drop Zen Sanghában folytattam a gyakorlást, Taigen Shodo Harada Roshi és Szaladják “Taikyo” István tanítványaként.


Dr. Czike Klára
Szociológusként végeztem, majd először különféle nyugati gyógyító módszerek (pszichodráma, pszichoanalízis, coaching) felé fordult az érdeklődésem. 2010-ben találkoztam a vipassanā meditációval, majd 2012-ben Nagytiszteletű tanítómmal, Tiszteletreméltó dr. Khammai Dhammasamival. Jelenleg buddhista tanítóként képzéseket, elvonulásokat vezetek, samatha, vipassanā és mettā technikákat tanítok. Vezetője vagyok a Nyitott Tudat Buddhista Közösségnek, az Erdőtelki Elvonulóközpont építésének és működtetésének, valamint a Pandita Meditációs Központnak.
Hálás vagyok azért, hogy családom, párom és fiam is támogat abban, hogy folyamatosan gyakorolhassam és taníthassam a Dhammát.
A Legtiszteletreméltóbb Dr. Khammai Dhammasami
1964-ben születtem a myanmari Shan állam Laikha nevű városában. Itt lettem szerzetes tanuló a Sri Mangalar Kolostorban. A tanulmányaimat Bhikkuként 1984-ben fejeztem be, Taung Lay Lone Sayadaw tanítványaként. Számos országban tanultam, a Dhammācariya fokozatot 1985-ben Myanmarban, MA diplomát buddhizmusból Sri Lankán, és DPhil fokozatot 2004-ben Angliában szereztem.
Jelenleg alapító rektorként dolgozom a Shan State Buddhist Universityn és vezető tisztségviselője vagyok számos nemzetközi buddhista szervezetnek (IATBU, AMBUCA). Világszerte alapítottam kolostorokat, az egyiket Erdőtelken a Nyitott Tudat Buddhista Közösség égisze alatt.


Tiszteletreméltó Khemacara
Hsipaw városban születtem, Myanmar Shan államában 1976-ban, a családban én voltam a legkisebb gyerek. 2000-ben, 24 évesen avattak szerzetessé. Főleg a Pa-Auk technikát sajátítottam el. Az első diplomámat pszichológiából szereztem Mandalayban. Később a Shan State Buddhist Universitiyn szereztem diplomát páli nyelvből és buddhizmusból 2018-ban. Ezt követően Hong Kongban szereztem újabb diplomát 2021-ben a buddhizmus témakörében. Számos könyvet fordítottam angolból burmai és shan nyelvre.
Jelenleg az SSBU oktatójaként dolgozom, és meditációt tanítok.
Dr. Pyi Phyo Kyaw
A Shan State Buddhist University Theravāda Studies vezető tanáraként dolgozom Myanmar Taunggyi városában, és emellett vezető kutató vagyok a londoni King’s Collegeban. Az Oxfordi Egyetemen végeztem közgazdászként, majd a Londoni Egyetemen szereztem MA diplomát buddhizmusból. A doktorimat 2014-ben védtem meg a King’s Collegeban buddhista filozófiából.
2005 óta meditálok különböző tradíciókban és 2014 óta tanítok Magyarországon. Jelenlegi kutatásomban az Abhidhamma és a vipassanā meditáció kapcsolatát vizsgálom.


Sayalay Dr. Yuzana Nyani
- Born in 1971 in Yangon, Myanmar
- Ordained as a nun in 1991 in Yangon, Myanmar
Current Position
- Associate Professor, Department of Abhidhamma, International Theravāda Buddhist Missionary University (ITBMU), Yangon, Myanmar (teaching since 2000)
- Lecturer, Department of Abhidhamma, Shan State Buddhist University (SSBU), Taunggyi, Myanmar (2017 – Present)
- Principal (Academic), Sakyadhītā Buddhist College (SBC), Yangon, Myanmar (2017 – Present)
Past Position
- Associate Professor, University of Abhidhamma (UA), Yangon, Myanmar (2008 – 2009 & 2015 – 2016)
- Visiting Lecturer, Department of Oriental Studies, University of Yangon, Myanmar, (2015 – 2017)
- Lecturer, Mettānanda Sāsana College, Yangon, Myanmar (2015 – 2017)
Educational Qualifications
- 2015 – PhD (Buddhist Studies): Department of Buddhist Studies, Faculty of Arts, University of Delhi, India. (Under Indian Council for Cultural Relations – ICCR scholarship scheme)
Thesis: Emotion: A Theravāda Perspective
- 2010 – M.Phil (Buddhist Studies): Department of Buddhist Studies, Faculty of Arts, University of Delhi, India. (Under ICCR scholarship scheme)
Dissertation: Hiri and Ottappa: A Psychological analysis of the two cornerstones of Human conscience from Sutta and Abhidhamma viewpoint
- 2005 – M.A (Buddha Dhamma): Department of Abhidhamma, Faculty of Pariyatti, International Theravāda Buddhist Missionary University (ITBMU), Yangon, Myanmar.
Thesis: Buddhist Perspective on Rebirth
- 2002 – B.A (Buddha Dhamma): International Theravāda Buddhist Missionary University, Yangon, Myanmar.
Award: First prize (Gold medal)
- 1999 – Diploma (Buddha Dhamma) International Theravāda Buddhist Missionary University, Yangon, Myanmar.
Outstanding (status)
- 1995 – B.A. Myanmar (Q): University of Distance Education (UDE), Yangon, Myanmar Grade: Eligible to proceed for M.A programme
- Passed Pathamagyi (Higher Level) at monastic examination organized by the Ministry of Religious Affairs, Myanmar, 1998
Teaching Experience Abroad
- Teaching assistant to the Renown Abhidhamma scholar & Preacher Most Venerable Rector Dr. Nandamālābhivaṃsa (Former Rector of ITBMU & Currently Rector at Sitagū International Buddhist Academy, Sagaing and University of Abhidhamma – UA, Yangon) in conducting Abhidhamma classes in Singapore, Malaysia, Germany and Netherlands in 2008 (In English medium)
- Conducting (10) day Abhidhamma class in Netherlands in 2009 (In English medium)
Teaching Experience at home (Other than assigned teaching tasks)
- Teaching 8 weeks course on “What does Abhidhamma means to us?” in English media via Zoom Clouds Meeting, attended by local and oversea participants
(on every Sunday from 18 October to 6 December 2020) Organized by www.dhammadownload.com
Conference Experience at Home & Abroad (2007 – Present)
- Participating as Chairperson, Organizer, Panelist, Co-ordinator, Emcee (MC)
Leigh Brasington
Leigh Brasington has been practicing meditation since 1985 and is the senior American student of the late Ven. Ayya Khema. Leigh began assisting Ven. Ayya Khemma in 1994, and began teaching retreats on his own in 1997. He is also authorized to teach by Jack Kornfield.
Leigh has taught the jhanas, along with multiple insight practices, at well over one hundred residential retreats throughout the United States and Europe. He is the author of the books Right Concentration: A Practical Guide to the Jhanas and Dependent Origination and Emptiness: Streams Of Dependently Arising Processes Interacting. Find more about Leigh’s teaching and schedule at http://leighb.com.


Adamcsek Aliz
A meditációval 2010-ben kezdtem el foglalkozni egy nehéz élethelyzet kapcsán és legnagyobb meglepetésemre azt tapasztaltam, hogy finoman kezd átformálódni az életem. Szorongó, aggodalmaskodó természetem elkezdett feloldódni és egyre nyitottabbá és kiegyensúlyozottabbá kezdtem válni. Érdekelt, hogy hogyan lehetséges ez? Addig kerestem-kutattam, míg eljutottam Jack Kornfieldhez és Tara Brachoz, az ő tanításaik álltak hozzám a legközelebb, így elvégeztem egy kétéves Meditációs Tanári képzésüket.
2018 óta tartok egyéni és csoportos órákat, volt szerencsém kipróbálni magam vállalati környezetben és legnagyobb örömömre – bár egyelőre még csak röviden -, de betekinthettem abba is, hogyan működik hátrányos helyzetű gyerekekkel a Mindfulness.
Farkas Viktor
Gyermekkorom óta vonzódom a vallási tanításokhoz, elsősorban a buddhizmushoz és a keleti bölcselethez. Hét éven át gyakoroltam az aikidót több dodzsóban. 2009-2013 között hatha jógát gyakoroltam, javas gyógyászatot tanultam. A Tan Kapuja Buddhista Főiskolán buddhista tanítói diplomát szereztem (BA 2016, MA 2021). Őeminenciája Garcsen Triptul Rinpocse előtt vettem menedéket a tibeti drikung kagyü vonalon, de gyakorlásomban elsősorban a gelug vonalhoz kapcsolódom.
2016-2020 között foglalkoztam tradicionalista hangsúlyú filmelemzéssel (Más/Kép filmklub), ismerkedtem a hermetikus asztrológiával és a szomatopszichológia terápiás módszereivel. 2016-tól publikálok vallásfilozófiai tárgyú – elsősorban buddhista témájú – írásokat.
